מדעי הניהול .M.Sc תשפ"ה

* בכל מקרה של סתירה בין הכתוב בתקנון לבין שיחה בעל פה שהתקיימה עם נציגי הפקולטה שתלמיד/מועמד יכול שהסיק ממנה מידע שסותר את התקנון, גובר מה שכתוב בתקנון.

 

תכנית הלימודים, הקורסים והתנאים האקדמיים המפורסמים באתר המידע למועמדים
נתונים לשינויים. תכנית הלימודים, הקורסים הסופיים והמידע המלא לשנת הלימודים תשפ"ה
יפורסמו בידיעון שבאתר הפקולטה ביולי 2024.

  • ייחודיות התכנית
  • תכניות לימוד
  • מבנה התכנית
  • תנאי רישום וקבלה לתכנית
  • ידע קודם נדרש במתמטיקה
  • מבחן פטור מהקורס מודלים סטטיסטיים ואנליטיים לניהול
  • צרו קשר

1. ניהול טכנולוגיה ומערכות מידע (.M.Sc)

טכנולוגיה מהווה משאב אסטרטגי במגוון תעשיות, לרבות תעשיות מסורתיות כגון בנקאות, קמעונאות ובריאות. בחברות רבות נראה כי הטכנולוגיה היא זו שמספקת את היתרון התחרותי לחברה. קצב השינויים הטכנולוגיים הופך את הדינמיקה הטכנולוגית למאתגרת עוד יותר לפיצוח.

בתכנית זו תרכשו ידע בתיאוריות ניהוליות ותעמיקו בהיבטים המעשיים והמקצועיים של ניהול טכנולוגיה ופיתוח יזמות טכנולוגית בסביבות מגוונות. לתכנית מספר מסלולי ידע לבחירתכם: ניהול טכנולוגיה ויזמות, אבטחת מידע וסייבר, ניהול נתונים ובינה עסקית (Big Data), מסחר אלקטרוני וחוויית משתמש ומסלול Fintech.

בנוסף, התכנית מציעה שני מיקודים ייחודיים. הראשון בתחום מדעי הדאטה והאנליטיקה העסקית (Business Data Analytics), והשני בתחום חוויית המשתמש והתנהגות מקוונת (User Experience and Online Behavior).

סטודנטים מצטיינים עם אוריינטציה מחקרית המעוניינים להתנסות בביצוע מחקר ו/או שואפים להמשיך ללימודי דוקטורט בעתיד יכולים לבחור במסלול מחקרי הכולל עבודת תזה.

הלימודים בשנה א' בלבד הם בתכנית מובנית. בשנה ב' על התלמידים לבנות מערכת באופן עצמאי.
הלימודים מתקיימים אחר הצהריים. הפקולטה אינה מתחייבת כי תלמידים יוכלו ללמוד בשנה ב' על פני יומיים בשבוע בלבד.

לפירוט הקורסים ומידע נוסף על תכנית הלימודים

 

2. התנהגות ארגונית (.M.Sc)

ארגונים כיום נדרשים להסתגל לסביבה חיצונית שמאופיינת בתנודתיות, מורכבות, אי וודאות ועמימות רבה. בסביבה כזו יש חשיבות רבה למנהיגות של מנהלים, יועצים אירגוניים, מפתחי הדרכה ומנהלי משאבי האנוש. בפרט, חשוב לפתח כלים וכישורים כדוגמת פיתוח יצירתיות וחדשנות, ניהול מו"מ, חשיבה גלובלית, ניהול צוותים, ניהול טאלנטים, ניהול לחצים והתמודדות עם מגוון אנושי.

בתכנית ה-.M.Sc הדגש הוא על שילוב של מחקר ויישום, שילוב המספק הכשרה מעמיקה בעולם המרתק של ההתנהגות הארגונית. מבנה התוכנית מגשר בין המימד הארגוני לבין המימד האנושי, ומפתח יכולות ניהול פרקטיות לצד יכולות מחקריות.

התכנית מאפשרת התנסות מעשית במסגרת פרקטיקום בייעוץ ארגוני ופרקטיקום במשאבי אנוש.

לבחירתכם 2 מסלולי ידע בתכנית: ניהול המשאב האנושי, ייעוץ ופיתוח ארגוני.

סטודנטים מצטיינים עם אוריינטציה מחקרית המעוניינים להתנסות בביצוע מחקר ו/או שואפים להמשיך ללימודי דוקטורט בעתיד יכולים לבחור במסלול מחקרי הכולל עבודת תזה. 

לפירוט הקורסים ומידע נוסף על תכניות הלימודים

 

3. ניהול השיווק בעולם הדיגיטלי (.M.Sc)

מנהלי השיווק אמונים על אחת מהמטרות הקריטיות ביותר לכל חברה: יצירת תובנות שיווקיות פורצות דרך עבור לקוחות קיימים ופוטנציאלים. תובנות אלו מאפשרות למנהלי השיווק להציע ערך ייחודי מותאם לקוח, בערוצי תקשורת והפצה אפקטיביים. מטרה זו רלוונטית גם בעידן בו מנהלי השיווק נהנים מפלטפורמות וטכנולוגיות חדשות המשפיעות על האסטרטגיה השיווקית, ועל מאמצי השיווק הטקטיים והיומיומיים הנגזרים ממנה.

הבנה תיאורטית נרחבת היא דבר שלעולם לא יוצא מהאופנה. לכן, הבוחרים להעמיק בשיווק, יחשפו לפרדיגמות, דרכי החשיבה, גישות המחקר, והכלים הניהוליים, לבניית ארגז כלים מתקדם, משמעותי וחדשני עבור מנהל השיווק בעידן הנוכחי. תכנית ה-.M.Sc שיווק בעולם הדיגיטלי עוסקת במגוון רחב של נושאים מתקדמים בתחום השיווק, כגון: חקר־המוח ונוירו־שיווק, קמעונאות בעידן המודרני, עקרונות השיווק באינטרנט, סימולציות של ניתוח נתונים על השוק, הלקוחות והתחרות, טרנדים בשיווק, חדשנות שיווקית ושימוש מושכל בפלטפורמות מתקדמות להעברת מסרים שיווקיים בעידן הדיגיטלי.

סטודנטים מצטיינים עם אוריינטציה מחקרית המעוניינים להתנסות בביצוע מחקר ו/או שואפים להמשיך ללימודי דוקטורט בעתיד יכולים לבחור במסלול מחקרי הכולל עבודת תזה.

לפירוט הקורסים ומידע נוסף על תכניות הלימודים

 

4. ניהול פיננסי ושוק ההון (.M.Sc)

אם בעבר המנהל הפיננסי התמודד עם נושאים רלוונטיים לתחום המימון בלבד, המנהל הפיננסי המודרני נדרש להיות חלק אינטגרלי במגוון פעילויות עסקיות של הפירמה, מקבלת החלטות לגבי כניסה לשווקים חדשים ועד להתמודדות עם גופים רגולטוריים ומשפטיים. במקביל, ההתפתחות הטכנולוגית המואצת במגזר הפיננסי הכולל את הבנקים, קרנות הפנסיה וחברות הביטוח מגדילה את הביקוש למנהלים מעמיקים ומהוקצעים.

סטודנטים מצטיינים עם אוריינטציה מחקרית המעוניינים להתנסות בביצוע מחקר ו/או שואפים להמשיך ללימודי דוקטורט בעתיד יכולים לבחור במסלול מחקרי הכולל עבודת תזה.

תכנית זאת מיועדת לסטודנטים עם אוריינטציה כמותית המעוניינים להעמיק את הידע שלהם בתחומי הניהול הפיננסי ושוק ההון ולהקנות לכם כלים לניתוח ופתרון בעיות פיננסיות. בנוסף, הלימודים מהווים עבורכם מקפצה לתפקיד ניהולי ומאפשרים לכם להתנסות באתגרים מקצועיים חדשים. תלמדו את תחום המימון לעומק ותיחשפו לחזית הידע בתחום. תרכשו ידע בתחומים כגון הערכת שווי חברות, בניית תיקי השקעות, הערכת סיכונים, תמחור נכסים, מימון פירמות ועוד. לבחירתכם 3 מסלולי ידע בתוכנית: שוק ההון ומוסדות פיננסיים, ניהול פיננסי ותמחור נכסים, נדל"ן ואתיקה ומסלול Fintech המשלב ידע מתחומי הטכנולוגיה, המימון, המיסוי, השיווק, מדעי ההתנהגות והניהול, פרייבט אקווטי, הון סיכון ויזמות וביטוח וטכנולוגיות ביטוח. 

לפירוט הקורסים ומידע נוסף על תכניות הלימודים

 

5. אסטרטגיה, תפעול ושווקים (.M.Sc)

מטרת ההתמחות היא ליצור שכבת תלמידי מחקר פעילים בתחומי ליבה של הפקולטה. ההתמחות כוללת שלושה תחומים: תחום כלכלה התנהגותית תחום כלכלת תחרות ותחום אסטרטגיה תפעולית.

סטודנטים המתעניינים במחקר אקדמי יקבלו במסגרת ההתמחות בתכנית המלמ"ן את ההכשרה הנדרשת לכתיבת עבודת מוסמך ברמה מחקרית טובה. הכלים שירכשו יהוו בסיס טוב לתחילת לימודי הדוקטורט. בפרט, סטודנטים המתכוונים להמשיך לתוכנית הדוקטורט יוכלו להעמיק במסגרת תכנית המלמ"ן בתחומי תוכן ושיטות בהתאם לתחום המחקר בו יבחרו.

סטודנטים המעוניינים להשתלב בתעשייה (מחלקות כלכליות, ייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי וכו') או במגזר הציבורי (רשויות רגולציה, משרד האוצר, בנק ישראל וכו') יוכשרו במסגרת ההתמחות לבצע ניתוח כלכלי-אסטרטגי מעמיק המשתמש בשיטות מחקר תאורטיות ואמפיריות חדשניות.

היכולת להבין את הספרות המדעית וליישמה, אותה יפתחו תלמידים אלה במסגרת ההתמחות, תקנה להם יתרון מהותי בשוק העבודה עת יסיימו את לימודיהם.

ההתמחות בתכנית לימודים זו אינה בעלת תכנים חדשים, כי אם יצירת אפשרות לשלב קורסים קיימים לתמהיל המאפשר שילוב בתחומים ספציפיים כמפורט.

לפירוט הקורסים ומידע נוסף על תכניות הלימודים

 

שאלות ותשובות
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>