תכנית היעוץ האסטרטגי לחברות GBS

Preface First

This is a debugging block

Preface Second

This is a debugging block

Preface Third

This is a debugging block

תוכן

This is a debugging block

  • למה לבחור ב- GBS?

    האם אתם מתמודדים עם אתגרים עסקיים ומחפשים מחקר שטח אותנטי ומהימן שיסייע לכם לגבש תכנית go to market?

    האם אתם יכולים ורוצים לתרום להכשרת הדור הבא של המנהלים בישראל להתמודדות בשווקים משתנים?

     

    תוכנית היעוץ האסטרטגי/גלובלי של הפקולטה לניהול ה-GBS, הפועלת כבר למעלה מ- 30 שנה, תיתן לכם פתרון אפקטיבי במחיר תחרותי. אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו להגדיר את השאלות האסטרטגיות המרכזיות שלהם, ובונים יחד תכנית למחקר רקע ומחקר שטח שיסייעו להם לגבש אסטרטגיה אפקטיבית ליישום בפועל.

     

    פרויקט היעוץ נערך על ידי סטודנטים מצטיינים למנהל עסקים מהארץ ולפי הצורך עם סטודנטים מחו"ל – שקרובים הן ללקוחות, והן לשוק היעד. תוצרי היעוץ  כוללים מיפוי שוק, ניתוח שרשרת הערך, ניתוח מתחרים ובדיקת טרנדים. ההמלצות המוצגות בתום הפרויקט מהוות בסיס מוצק, מפוקח ומבוקר לקבלת החלטות ניהוליות.

     

     

    יתרונות

    • קרוב ללקוח וקרוב לשוק המטרה
    • חשיבה מקורית ללא מיחזור של פתרונות שהוצעו בעבר
    • יישום מושכל של ידע ניהולי עדכני וחדשני
    • מחקר שטח ("ראשוני") וסקירת מחקר ("שניוני") רחבי היקף
    • תוצרי יעוץ ברמה גבוהה במחיר אטרקטיבי

     

     

    הובלה אקדמית

    סגל התכנית כולל פרופסורים למנהל עסקים מהארץ ומחו"ל כמו גם יועצים אסטרטגים מנוסים ואנשי עסקים.בראש התכנית עומד פרופ' גדי אריאב, מייסד ההתמחות ביעוץ עסקי בלימודי ה-MBA, המתמחה בטכנולוגית מידע ובניהול בינלאומי עם דגש על סין והודו והגב' ג'קי גורן שמנהלת את התכנית משנת 2008 ומשמשת גם כמרצה בפקולטה, דירקטורית במספר חברות ציבוריות, ומנהלת ההשקעות החברתית של קרן IVN.

     

     

    צוות הסטודנטים

    הסטודנטים שלנו נבחרים בקפידה לאחר שהשלימו את לימודי הליבה ב-MBA, בשנה השנייה והשלישית של לימודיהם. הסטודנטים נבחרים על בסיס הישגיהם האקדמיים והם בעלי מחויבות גבוהה לתכנית. התכנית מעניקה להם כלי עבודה ייעוציים מעודכנים ותומכת בהתפתחות כישוריהם בניהול הפרויקט ולקוחות היעוץ

     

     

    לקוחות

    שטראוס, התעשייה האווירית, נייס , מזרחי טפחות, זאפ, יקבי רמת הגולן, מייטב, סאן דיסק,

    AudioCodes, Holdings888,  DBmotion, Orad, HP, Krausz, B-cure, Netafim, Infinutu, MCKesson

    הסמלילים של החברות

  • כדאי שתדעו!

    לוח זמנים

    • נובמבר – דצמבר: השקת הפרויקט
    • ינואר: הצגת "הצעת היעוץ"
    • פברואר/מאי (לפי הפרוייקט): סיום, דיון בהמלצות ומסירה ללקוח של  כל החומרים שנצברו במהלך הפרויקט
    • בין לבין מצגות "אבני דרך" ועדכון שוטף

     

     

    סודיות

    כל הסטודנטים והסגל חתומים על הסכם סודיות.

     

     

    צוות סטודנטים

    כל פרויקט נערך על ידי צוות המונה כ -4 סטודנטים ישראלים וכ-4 סטודנטים זרים (לפי הפרוייקט). הסטודנטים נבחרים בקפידה על פי הישגיהם האקדמיים בכלל, ובקורס מבוא ליעוץ עסקי בפרט, ולאחר ראיון התאמה אישי.

     

     

    הנחייה מקצועית ותמיכה

    הפרויקטים נערכים במסגרת ההתמחות ביעוץ עסקי ב-רקנאטי. כל פרויקט מלווה באופן צמוד על ידי חברי סגל מנוסים ואנשי שטח לרבות בכירים בחברות יעוץ מובילות.

     

     

    גלובליות

    פרוייקטים גלובאליים נעשים עם אוניברסיטאות באופן המאפשר קרבה לשוק המטרה בכל פרויקט ופרויקט.

     

     

    היקף הפרויקט

    מחקר השטח בכל פרויקט כולל ראיונות עומק עם גורמים רלוונטים כמו: מתחרים, ספקים, מובילי דעה. בפרויקט טיפוסי מושקעות בין 1,500-2,500 שעות עבודה.

  • ממליצים

    מיטב בית השקעות
     

    מיטב- בית בהשקעות
    "המחקר וההמלצות על GBS אימתו את תחושותינו, ואף יותר מזה - נתנו לנו כיוון פעולה.  עשינו פרויקטים דומים בעבר עם חברות ייעוץ גדולות ובינלאומיות ועבודת GBS משתווה להם באיכותה, אם לא למעלה מכך"

    אבנר סטפק, סגן יו"ר, מיטב

       
    888 HOLDINGS

    Holdings888
    "אנו רואים את הפרויקט כהצלחה גדולה ושוקלים ליישם את המסקנות במסגרת מפת הדרכים שלנו בחודשים הקרובים. עשיתי פרויקטים שונים כאלה לאורך השנים (כיועץ וכלקוח) ורציתי לברך אתכם על אחד מהפרויקטים הטובים ביותר שראיתי. די נדיר לחברה לקבל ניתוח טוב והמלצות שימושיות נכונות במקרים כאלה – ואתם הצלחתם לספק תוצאות טובות הן בניתוח והן בהמלצות. תודה על המאמץ, הרצינות והחדשנות! התודות מיועדות כמובן לצוות הישראלי והגרמני ולצוות החונכים באוניברסיטת תל אביב."

    גיגי לוי, מנכ"ל 888 אחזקות

       
    zap

    ZAP השוואת מחירים
    "
    פרוייקט ה- GBS עלה על הצפיות שלנו. חשבנו שהמחקר האקדמי יסייע לנו לגבש מחשבות ראשוניות לגבי הטריטוריה הרלוונטית לחדירה ראשונה. בפועל, קיבלנו המלצות ממוקדות שהביא להתקשרות עסקית מהירה ולישום התוכנית הלכה למעשה."

    איתן זינגר, לשעבר מנכ"ל ZAP

       
    B-cure Laser

    B-cure
    "חווית העבודה עם GBS עזרה לצוות בניהולי לתכנן את הכניסה לשוק האמריקאי בתחום המכשור הרפואי הביתי במסגרת חודשי היעוץ הסטודנטים גילו יוזמה, יצירתיות ,נחישות והמון נכונות לעזור בכל שלב במהלך בניית התוכנית. ללא ספק קיבלנו תמורה איכותית ומדויקת להשקעה במיוחד כשהמון מהתובנות שסופקו לנו באו לידי שימוש וביטוי בצורה מידית. הליווי המקצועי הצמוד של הצוות כולו סטודנטים ומרצים כאחד תרם רבות להדדיות והעברת המידע בזמן  וברמה הנדרשת. מניסיוני בחברות סטארט-אפ הן כמשקיע והן כמנהל הייתי ממליץ בחום להיעזר ב GBS בעיקר לפתרונות אינטליגנטיים ואיכותיים של אתגרים עסקיים מורכבים בעלות מאד אטרקטיבית".

    אוהד מנדלבאום, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי, B-Cure Laser

       
    Krausz

    Krausz
    "ברצוני להביע הכרת תודה גדולה ולברך את חברי הצוות על העבודה הנפלאה שהם עשו, דבר אשר יסייע משמעותית בקביעת תוכנית העבודה העתידית שלה בשוק האמריקאי. אנו מעריכים רבות את הזמן, המסירות והיצירתיות של הצוות בהפקת מחקר ערכי ומאיר עיניים. התרשמנו מתהליך העבודה החרוץ של צוות והתוצאה הסופית היא העדות לכך. ההדרכה והליווי המקצועי של מובילי התכנית היה המפתח להישג זה. אני מקווה להמשיך את השיתוף הפעולה בפרויקטים עתידיים".

    דני קראוס, מנכ"ל קראוס תעשיות

  • דוגמאות לפרויקטים שעשינו

    אקווה גרופ

    AQUATAL- IT'S ALL ABOUT WATER

    פרופיל חברה

    החברה היא יצרנית מובילה של מערכות חכמות לבקרת וניהול השקייה בישראל, השואפת להתפתח לשוק גלובלי.

     

    תיאור הפרוייקט

    בשלב הראשון ביצענו מחקר ראשוני על שווקים פונטציאליים, במטרה לזהות את השווקים הכדאיים ביותר לכניסה.

    שלב זה רווי במחקר ראשוני ולמידת נושא לא מוכר.

     

    בשלב השני, לאחר המלצה להתמקד בשוק האמריקאי, ניתחנו את השוק הקיים והפערים הקיימים בו בין רצונות הקונים לבין המוצרים הקיימים (gap analysis) וניתוח הנקודות הנחוצות להצלחה (Key Sucess Factors).

    בשלב זה התחלנו להשתמש ביתר שאת במחקר שניוני, ראיונות בלתי אמצעיים מול לקוחות, ספקים, מתחרים ומומחים בשוק.

     

    בשלב השלישי, יצרנו תוכנית עסקית מומלצת ללקוח על מנת ליישם את העמקת החדירה לשוק האמריקאי.

     

    ממצאי מפתח והמלצות

    בסופו של עבודת מחקר ממושכת, הצלחנו להתמקד בפערים הקיימים בשוק וכיצד היתרונות של חברת האם הישראלית (מרכז טכנולוגי שמספק תמיכה ומומחיות שליטה מרחוק) יכולים לספק יתרון תחרותי בר-קיימא לחברה, על מנת להגיע ליעד המכירות המבוקש.

     

     

     

    אורעד

    אורעד

    פרופיל חברה

    אורעד היא חברת עולמית מובילה בעולם הפקות הטלוויזיה, המספקת פתרונות חומרה ותוכנה מלאים להפקת שידורים חיים באולפני צילום או בשטח (מחוץ לאולפן). החברה הוקמה ב- 1993 ומשרדיה ממוקמים בכפר סבא. אורעד מציעה טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת להוסיף לשידור חי גרפיקות תלת מימד באיכות גבוהה, ולנהל באופן מלא את כל המדיה סביב השידור (עריכה, אחסון על שרתים, הפצת השידור ועוד). הטכנולוגיה של אורעד שימושית במיוחד בהפקת משדרי ספורט, בחירות, חדשות, ומאפשרת בין היתר להשתמש באולפן וירטואלי, להכניס פרסומות תלת מימדיות על המסך בזמן השידור או למשל לוגו של הערוץ המשדר בפינת המסך ועוד.

     

    תיאור הפרוייקט

    העולם המסורתי של הפקות השידורים בטלוויזיה הוא עולם בוגר ורווי במתחרים ופתרונות. אורעד מחפשת הזדמנויות חדשות להרחיב את פעילותה ולפנות לשווקים חדשים. אחת האפשרויות שאורעד זיהתה הוא העלייה ההולכת וגוברת של העברת שידורים חיים באינטרנט. השינויים הטכנולוגיים של השנים האחרונות והמעבר לעולם דיגיטלי ואינטרנטי שמשתף מדיה בענן, יצרו עולם חדש של שיתוף מידע שהולך ומתפתח בהתמדה.

    אורעד מבינה שביכולתה להעביר את הטכנולוגיות שלה, שמבוססות היום על חומרה מאוד יקרה, לתוך הענן, ובכך להציע פתרון 'קליל' יותר לגופים המעוניינים להעביר שידורים חיים באיכות גבוהה דרך האינטרנט.

    אורעד מעוניינת לבדוק האם אכן ישנו ביקוש לטכנולוגיות שהיא מציעה בסביבת האינטרנט (פתרונות מתקדמים להפקת שידורים חיים), והאם כדאי להשקיע מאמצים בהעברת הטכנולוגיה הזו לענן. במידה והתשובות לשאלות הללו הן חיוביות, אורעד רוצה לדעת היכן עליה להתמקד בהתחלה - מהם השווקים הכי אטרקטיביים (ביקוש גבוה, נכונות לשלם וכו'), מהם הצרכים המיידים שלהם, וכיצד עליה לתמחר את מוצריה ולגשת אליהם.

     

    ממצאי מפתח והמלצות

    מחקר מקיף ומעמיק שכלל קריאת דוחות על התעשייה, מאמרים בתחום, וראיונות עם מובילי דעה ומתחרים בתעשייה מצא ש:

    • ישנה תנועה הולכת וגוברת של עולם המדיה לעבר האינטרנט והענן, ובפרט עולם שידורי הוידאו.
      • עולם השידורים החיים באינטרנט נמצא עדיין בשלב מוקדם יחסית של גדילה, אבל ניתן לראות בבירור שכמות השידורים הולכת וגדלה בהתמדה.
      • זוהו מספר קטן של חברות המציעות פתרונות שיתאימו לסביבת האינטרנט החדשה. בנוסף, זוהו מיזוגים, רכישות ושיתופי פעולה בין שחקנים אחרים בתעשייה שמעידים על כוונתם להוציא לשוק פתרונות במתאימים להפקת שידור חי באינטרנט.
    • פלח השוק הכי אטרקיבי בשלבים הראשונים של יציאה לשוק הוא שידורי טלוויזיה קהילתית Community TV)). אחריו מגיעיםRadio TV (תחנות רדיו שמשדרות וידאו דרך האינטרנט) ומוסדות חינוכיים (אוניברסיטאות וכדומה). כל שלושת השווקים נותחו בדגש על הבנת הצרכים הטכנולוגיים שלהם מהמוצר של אורעד.
    • על אורעד להציע את שירותיה בענן באמצעות רישום למנוי חודשי המתחלק לשלושה מסלולים: בסיסי, מקצועי, ופרמיום. כל חבילה נבדלת מהאחרת בנפח השידור החי שהיא מאפשרת, בנפח אחסון שהיא מציעה על מנת לאחסן ולארכב חומרי מדיה, ביכולות המתקדמות שהיא נותנת (למשל ניהול דיאלוג עם הצופים בזמן השידור, הוספת גרפיקות מתקדמות בתלת מימד), במתן התמיכה שהמנוי מקבל מאורעד ועוד.
    • השוק האינטרנטי הוא מאוד שונה מהשוק המסורתי שאורעד פעלה בו עד כה ולכן על אורעד לעשות את ההתאמות הנדרשות בהיבט של מכירות, שיווק (הכנת חומר שיווקי, סרטי לימוד על שימוש במוצר), ותמיכה בלקוחות (בניית תשתית מתאימה לתמיכה במסות גדולות יותר של לקוחות).

     

     

     

    קראוס

    קראוס

    פרופיל חברה

    חברת קראוס תעשיות בע"מ נוסדה בשנת 1920 ומאז ועד היום החברה מתמקדת בטכנולוגיה. בחמישים השנים האחרונות מתמקדת החברה בייצור מצמדים ואמצעי תיקון לצינורות בסטנדרד מוצר גבוה ביותר בעיקר בתחום משק המים והשופכין. החברה מצוידת ביכולות הנדסיות ואמצעי ייצור מקיפים. לחברה הישגים טכנולוגיים רבים, בעלת מספר פטנטים עולמיים, פועלת בארץ ובעולם.

     

    תיאור הפרוייקט

    הפרויקט התמקד במציאת פתרון להעלאת המכירות של מוצרי החברה בארצות הברית. לקראוס הייתה שותפות עם חברה בארצות הברית ששיווקה את מוצריה. בשנים האחרונות קצב עליית המכירות של מוצרי קראוס בארצות הברית היה נמוך מקצב גידול המכירות של מוצרים דומים בשוק. בנוסף הפטנט על אחד ממוצרי הדגל של החברה עומד להסתיים בעתיד הקרוב ונוצר חשש מיכולות העתקה מצד מתחרים.

    מטרת הפרויקט הייתה לבחון כיצד קראוס יכולה להגדיל את המכירות בשוק בארצות הברית לפחות לקצב הגידול בשוק ואף יותר.

    בעיה נוספת שהתבררה במהלך הפרויקט היא חוסר השקיפות שיש לקראוס לגבי המכירות שלה בשוק מצד החברה ששיווקה אותה.

    הנושא האחרון שעמד על הפרק היה החדרת מוצר חדש שהחברה פיתחה והוציאה עליו פטנט.

     

    ממצאי מפתח והמלצות

    • המוצרים של קראוס מוכרים בשוק בארה"ב ונחשבים איכותיים ואמינים
    • הלקוחות לא מכירים כי המוצרים משויכים לקראוס אלה מכירים אותם תחת השם של החברה המשווקת אותם
    • ישנו פוטנציאל גידול עבור מוצרי קראוס

     

    ההמלצה העיקרית

    קראוס חייבים להיות הרבה יותר מעורבים בשיווק ובמכירות בארצות הברית ויותר בעלי שליטה.

     

    שלושת ההמלצות לביצוע היו

    1. רכישת החברה ששיווקה אותם
    2. רכישת חברה אחרת שתשווק אותם
    3. ייסוד חברה חדשה בארצות הברית תחת השם קראוס

    עבור כל אחת המאופציות ניתן ניתוח שוק , הערכת עלויות, שיטת פעולה ויתרונות וחסרונות.

     

    תוצאות

    1. החברה התנתקה מהחברה ששיווקה אותם אשר לא מיצתה את מלוא פוטנציאל המכירות ולא סיפקה שקיפות לגבי השוק והמכירות
    2. קראוס הקימה חברת שיווק והפצה עצמאית בארצות הברית

     

     

     

    Just Park it

    Just Park it

    פרופיל חברה  

    Just Park it היא עסק חברתי שמטרתו שיתוף חניות, המקשר בין בעלי חניה פרטית לבין ציבור הנהגים הזקוקים לחניה. מטרת העסק, הינה לאפשר למצוא חניה בקלות ומראש ללא בזבוז זמן יקר בשיטוטים אחר מציאת חניה, ובד בבד לשמור על איכות הסביבה, להפחית את מספר כלי הרכב ולהוריד את רמת הסיכון על הכביש.

    האלמנט החברתי בא לידי ביטוי כאשר בעלי החניה בוחרים עמותה ואת גובה התרומה הרצוי, וכך הכנסות מהחניה מועברות אחת לחודש עם הגביה מהחונים, הן לעמותה הנבחרת והן לבעלי החניה. מהצד השני, מחפשי החניה יכולים לחפש חניה בקלות באמצעות האפליקציה, ואף להזמינה מראש, לנווט אליה דרכה ולהחנות בה.

     

    תיאור הפרוייקט 

    פרוייקט היעוץ החל בפגישת היכרות עם הלקוח ובניית הצעת יעוץ (CP) בהתאם לרצונותיו וצרכיו. בתהליך הייעוץ הנוכחי עלה הצורך להתמקד במציאת דרכים להגדלת כמות החניות על מנת לאפשר נפח פעילות מאוזן לעסק. לאחר הצגת הצעת היעוץ ללקוח וקבלת אישורו התחלק הפרוייקט לשני שלבים. בשלב א' התבצע מחקר איכותני מעמיק, בוצעו ראיונות עומק ומחקרי שוק, וגובשו המלצות ראשוניות לסגמנטים ושיתופי פעולה אפשרים בגיוס חניות. המלצות אלו הוצגו ללקוח וביחד נבחרה הדרך העדיפה להמשך הפרוייקט. בשלב ב' התבצע תיקוף ההמלצות על ידי העמקה במודל שנבחר וגובשו דרכי פעולה ספציפיות עבור החברה.   

     

    ממצאי מפתח והמלצות 

    לאחר ביצוע מחקר מעמיק נמצא כי המודל העסקי הקיים לא הניב את התוצאות הרצויות גם במגזר הפרטי וגם אל מול העמותות ושיטת המכירה הנוכחית הניבה מספר מועט של חניות. מתוך ההמלצות עלה כי יש לרכז את המאמץ בייצור מקסימום חניות במינימום זמן והיעדר המשאבים בעסק הצריך תוכנית פעולה עם עלות נמוכה ו- ROI גבוה.

    בפרוייקט הייעוץ הוצעו ללקוח מודלים שונים של גיוס חניות, וביחד הוחלט להעמיק את המחקר ואת ההמלצות האופרטיביות במודל של שיווק רשתי. בסוף הפרוייקט ניתן ניתוח מעמיק ביחס למודל שיווק זה, וכן המלצות פרטניות לאופן יישומן בחברה.

     

    תוצאות 

    סמוך למועד סיום פרוייקט הייעוץ הלקוח החליט להקפיא את פעילות החברה מאחר ולא הצליח לגייס הון נוסף. עם זאת, אנו מקווים כי המלצות פרוייקט היעוץ ישמשו אותו בעתיד באם פעילות החברה תתחדש.

     

     

     

    אודיוקודס 

    אודיוקודס

    פרופיל חברה

    אודיוקודס היא חברת טכנולוגיה ישראלית המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת קול ונתונים ברשתות תקשורת. מוצריה פרוסים ברחבי העולם ומשמשים שלל לקוחות כגון ארגונים גדולים, ספקי שירות וחברות טלפוניה. החברה שמה דגש מיוחד במוצריה על איחוד בין יכולות תקשורת נתונים (Data) לבין שירותי קול (VoIP). אודיוקודס הינה חברה ציבורית ומניותיה נסחרות בנאסד"ק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב.

     

    תיאור פרויקט

    אודיוקודס השיקה מוצר חדש המשלב תקשורת נתונים ו-VoIP.

    מטרת הפרויקט הייתה לבנות אסטרטגיה שתגדיל את נתח השוק של המוצר החדש באירופה.

    במהלך הפרויקט, המטרה הוגדרה בצורה ספציפית יותר: "לספק אסטרטגית כניסה עבור המוצר החדש, לאזורים מסוימים באירופה, במטרה להשיג דריסת רגל משמעותית בשנתיים הקרובות".

     

    על מנת להשיג את המטרה הנ"ל הפרויקט חולק לשלושה שלבים:

    • שלב 1: צמצום השוק האירופי למדינות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר עבור המוצר.
    • שלב 2: ניתוח ספקי שירות (SP) - מחקר המתמקד בספקי השירות במדינות הנבחרות.
    • שלב 3: אסטרטגיה - שימוש בידע שנצבר על ספקי השירות והמדינות בהן הם פועלים על מנת לבנות אסטרטגיה למוצר.

     

    תוצאות והמלצות

    המלצות ספציפיות ניתנו לכל אחת מ-6 המדינות שנבחרו. בנוסף, היו גם המלצות כלליות יותר הרלוונטיות לכל האזורים והמדינות:

    • מודעות מותג - עם דגש מיוחד על תחום ה-Data.
    • עבור המוצר החדש, יש להתמקד בתחרות על המחיר.
    • יש לייחס חשיבות גבוהה להכנות לקראת השינוי הטכנולוגי הצפוי בשוק של המוצר.

Postscript First

This is a debugging block

Postscript Second

This is a debugging block

Postscript Third

This is a debugging block

Postscript Fourth

This is a debugging block