מפגש מועדון שוק ההון עסק בתחזיות לשוק המניות בארה"ב, לקראת שנת בחירות לנשיאות

מועדון שוק ההון בפקולטה לניהול אירח שני מוחות כלכליים גדולים במפגש אחד, שעסק במגמות ותחזיות בשוק ההון ב-2020.

22 ינואר 2020
מפגש מועדון שוק ההון

בהרצאת אורח כפולה התארחו פרופ' ליאו ליידרמן, מרצה בביה"ס לכלכלה ובפקולטה לניהול באוני' תל אביב, המכהן כיועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, ומר טוביאס לבקוביץ', האסטרטג הראשי של Citibank ואחד האסטרטגים המובילים בארה"ב לשוק המניות האמריקאי, שהגיע לביקור קצר בישראל וקפץ אלינו לביקור.

 

במפגש של מועדון שוק ההון, בנושא שוק המניות וכלכלת ארה"ב בשנה הקרובה, שנערך השבוע בפקולטה לניהול, אמר פרופ' ליידרמן שהשנה צפויה כלכלת ארה"ב להמשיך להיות מנוע הצמיחה הגלובלי העיקרי, מתוך המשקים המפותחים. ההובלה של ארה"ב, על פי ליידרמן, היא גם בתחום הפיננסי, כאשר מדדי המניות המובילים באירופה ובאסיה מגיבים, בדרך כלל בפיגור, להתפתחויות במדדים בארה"ב.

לדברי פרופ' ליידרמן, מצב שוק ההון האמריקאי טוב מתמיד והתחזית כעת אופטימית, אם כי הקונצנזוס הוא שיש להנמיך ציפיות לגבי שיעור התשואה השנה, על רקע רמות המחירים הגבוהות. ארה"ב, למעשה, נמצאת היום במה שמוגדר כשוק השוורים הממושך ביותר בהיסטוריה הפיננסית של המדינה, מאז 2009. "מוקדם עדיין לקבוע כיצד תשפיע אי-הוודאות לגבי הבחירות, שיתקיימו בתחילת נובמבר השנה. מצד אחד, התפיסה הכללית היא שככל שיגדלו הסיכויים לבחירתו מחדש של הנשיא טראמפ, בהנחה שלא יודח ע"י הסנאט, כך גם השווקים יגיבו בצורה חיובית יותר. זאת, בעיקר על רקע החשש מהעלאות מסים, במידה ואחד המועמדים מהמפלגה הדמוקרטית יזכה בבחירות. מאידך, רבים חוששים מכך שאם טראמפ ייבחר, ייתכן והוא ירגיש חופשי יותר לאחר הבחירות, לנקוט בצעדים דראסטיים כלפי סין ואירופה בתחומי הסחר הבינלאומי - צעדים שעד כה, הוא נמנע מהם."

מר טוביאס לבקוביץ', האסטרטג הראשי של Citibank, שיתף בתובנה חשובה, שכדאי לדעת כבר בתחילת השנה, "ביצועי שוק המניות בארה"ב במחצית הראשונה של שנת 2020 יהיו הרבה יותר טובים מאלה במחצית השנייה," הוא מעריך.

זאת בניגוד להערכות של אנליסטים אחרים (מהבנק השווייצריUBS , למשל), שטענו כי דווקא המחצית השנייה של השנה היא זו שתציג נתונים טובים יותר. "הבחירות בארה"ב יוכרעו על ידי הקולות הצפים, שטרם גיבשו עמדתם כלפי הנשיא המכהן", לדבריו, "על פי המחקרים הקיימים, במחזור של ארבע שנים, בין הבחירות הקודמות לבאות, בדרך כלל השנה השלישית (הפעם, זאת שהסתיימה בנובמבר האחרון) היא הטובה ביותר מבחינת התשואות על השקעה במניות. עם זאת, גם לשנה הרביעית יש בדרך כלל תשואות נאות." להערכתו של  לבקוביץ', מדד ה S&P 500 , צפוי לעלות השנה בסביבות ה- 6-8%, כשההובלה תהיה בתחומי הסמיקונדקטור (מוליכים למחצה), פרמצבטיקה, נכסים הוניים (Capital Goods) וביטוח.

 

צוות הסטודנטים, המוביל את מועדון שוק ההון בפקולטה לניהול, שמח לארח במפגש גם את מנכ״ל חברת הייעוץ הפיננסי גיזה זינגר אבן, מר אודי רוזנברג, שסיפר על תכנית ההמשך לסטודנטים מצטיינים, שתיערך במסגרת פעילות המועדון, ותושק בסמסטר ב׳. 
בין המשתתפים במפגש -  אודי רוזנברג, מנכ"ל  גיזה זינגר אבן, מיקי קביליס, שותף מנהל טרפז פיננסים ומרצה באקדמיה לפיננסים BDO, רו"ח דורון  שמחי, מנהל חדשנות ופיתוח עסקי באקדמיה לפיננסים BDO ועוד.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>