מקצועות העתיד שכבר כאן - מפעילי רחפנים, קפטן אוטובוס , מפיגי בדידות ועוד

במסגרת ערב "ניהול על הבר", בו התארחה ד"ר איריס גינזבורג, מנהלת תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות, עלתה לדיון השאלה שמעסיקה רבים – מהם מקצועות העתיד שרובנו כלל לא מכירים?

12 אוגוסט 2019
מקצועות העתיד שכבר כאן - מפעילי רחפנים, קפטן אוטובוס , מפיגי בדידות ועוד

דיון  בנושא "מקצעות העתיד שכבר כאן", נערך לאחרונה במסגרת ערב "ניהול על הבר" בבר הקנטה בתל אביב, בהשתתפות צעירים רבים שהגיעו לאירוע שיזמה הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב בשיתוף Wize.

ד"ר איריס גינזבורג, ראש תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, חדשנות ויזמות בפקולטה לניהול ובן אלפי, מנכ"ל ומייסד Blue White Robotics, טייס קרב לשעבר בחיל האוויר, ניהלו שיחה משותפת עם הקהל בנושא שמעסיק רבים - ההבנה שלאור ההתפתחויות הטכנולוגיות, מקצועות רבים ייעלמו ומקצועות חדשים ייוצרו. למעשה כבר היום ישנם מקצועות עתידיים שקיימים בשוק ורובנו לא מכירים ולא מודעים אליהם.

ד"ר איריס גינזבורג התייחסה לשני תהליכים מרכזיים המשפיעים על מקצועות העתיד. האחד, נושא ההתפתחות הטכנולוגית, ובנוסף, ההתמקדות באיכות החיים הרגשית שנובעת בין השאר מהתארכות תוחלת החיים הממוצעת והשיפור של הבריאות בגילאים המבוגרים. בהקשר הטכנולוגי, התייחסה גינזבורג למספר מקצועות חדשים, לדוגמא, מפעילי רחפנים, שכבר היום נכנסים לשימושים אזרחיים שונים ועתידיים להתפתח באופן משמעותי. בנוסף לכך, מנהלי קהילות מוצר, כמקצוע שיש ללמוד אותו באופן מסודר וכן שמירת תכנים דיגיטליים בצורה חכמה, כמקצוע. 
גינזבורג התייחסה לכך שצורת מכירת השירותים משתנה גם היא ויש דרישה לשירות מידי ובזמינות גבוהה. אנו רואים התפתחות בכיוון של שירותים לתיקון מידי של מגוון מכשירים דיגיטליים (למשל, חברת PULS שגייסה מיליוני דולרים(, כאשר היום הלקוחות מוכנים לשלם עבור שירות בזמינות גבוהה, כמו למשל עבור שירותי תיקון של אופניים חשמליים. בהתייחסה לנושא התארכות תוחלת החיים, ציינה גינזבורג שתחום הגיל השלישי גם נחשב כר נרחב לפיתוח מקצועות חדשים, דוגמת כותבי סיפורי חיים של אנשים מבוגרים, מפיגי בדידות וגם שירותים הקשורים באיכות החיים הרגשית של כולנו כמו העלייה בביקוש לפסיכולוגים, העניין הגובר בבניית קהילות מסוגים שונים וחדשים (למשל חברת VENN CITY), וכד'.

בן אלפי, מנכ"ל חברת רובוטיקה כחול לבן (BWR), הוא בעל ניסיון של למעלה מעשר שנים בעולם הכלים הבלתי מאוישים (אוויריים וקרקעיים). החברה שהקים עוסקת בניסויים והפעלה של כלים אוטונומיים - מרחפנים ועד מערכות רכב אוטונומיות ומציעה שירותים לקשת רחבה של שחקנים מהתעשייה, בארץ ובעולם. מגוון שירותי החברה נעים מניסויים ובחינה של מערכות אוטונומיות, תהליכי רישיון ורגולציה ועד להפעלה מבצעית של כלים בלתי מאוישים באוויר, בים וביבשה.

התעשייה המתפתחת של הכלים והמערכות האוטונומיות מייצרת הזדמנויות ומקצועות חדשים שאינם עוד בגדר עתיד רחוק. אלפי ציין שמקצועות חדשים, כגון נהגי ניסוי, נהגי בטיחות, מפעילי כלים אוטונומיים ועוד, הופכים לרלוונטיים ונדרשים בעתיד הקרוב לעין. הוא סיפר על פרויקט השאטל הציבורי האוטונומי, אותו מביאה BWR לפיילוט בארץ ושתפעיל אותו במספר אתרים בישראל. בהקשר זה ציין שלמרות שלאוטובוס אין צורך בנהג, הרי שלמען הרגשת הביטחון עבור הנוסעים, יהיה בעתיד בעל תפקיד על הרכב "קפטן אוטובוס" (Captain Bus), שישמש, בשלב הפיילוט, גם כנהג בטיחות. במסגרת עבודתה מכשירה BWR את עובדיה ולמעשה מסייעת בפיתוח של מקצועות העתיד, כאן בארץ. אלפי ציין שהחברה שלו עובדת גם עם השוק הסינגפורי, שוק מוביל בפיתוח ויישום טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, בכלל ובנושא התחבורתי, בפרט.

היה מרתק!

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>