הפקולטה לניהול מקדימה את יישום הרפורמה במבנה תכנית הלימודים בחשבונאות

.

02 יולי 2019
הפקולטה לניהול מקדימה את יישום הרפורמה במבנה תכנית הלימודים בחשבונאות

מבנה תכנית הלימודים בחוג לחשבונאות בפקולטה לניהול ישתנה ברוח הרפורמה. שנת ההשלמה תוחלף, החל משנת הלימודים הקרובה, בסמסטר לימודים שביעי, אשר בתקופת המעבר יהווה מסגרת לימודים חיצונית לתואר, עד שיאושר שילובו כחלק אינטגרלי מלימודי התואר, עם הכניסה לתוקף של הרפורמה. השינוי יחול מידית על כלל הסטודנטים הלומדים בחוג לחשבונאות, על אף שהרפורמה המתגבשת במקצוע מתוכננת לחול רשמית רק על סטודנטים שיתחילו את לימודיהם באוקטובר 2020.

הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב מקדימה את יישום עיקרי תכנית הרפורמה, שמובילה מועצת רואי חשבון, בראשות עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, בשיתוף המל"ג, הות"ת והמוסדות האקדמיים. הפקולטה הינה חלוצת היישום של הרפורמה המתגבשת במבנה תכנית הלימודים בחשבונאות ע"י מועצת רואי חשבון, בדרך של ריכוז התכנים האקדמיים של שנת ההשלמה ללימודי תואר ראשון בחשבונאות במסגרת סמסטר לימודים שביעי, שתפקידו השלמת כל הידיעות החסרות בלימודי התואר. השינוי יכנס לתוקף מיידית, הרבה לפני יישומה המנדטורי של תכנית הרפורמה, המיועדת לחול רק על תלמידים שיתחילו את לימודי התואר הראשון בחשבונאות באוקטובר 2020.

המהלך שמובילה הפקולטה לניהול באוני' ת"א מאפשר גם לארבעת המחזורים שהתחילו את לימודיהם בשלוש השנים האחרונות וכן המחזור שיתחיל את לימודיו באוקטובר הקרוב, ליהנות מיתרונות הרפורמה, למרות שבאופן פורמלי אין היא חלה עליהם. מתווה מבנה הלימודים החדש מאפשר הוזלה משמעותית של שכר הלימוד שהיה נהוג בשנת ההשלמה לכדי כמחצית משיעורו בעבר. הוא גם מביא לקיצור של שנה שלמה במסלול ההכשרה של הסטודנטים לקראת רישיון רו"ח, שכן מערכת שעות הלימודים, במסגרת הסמסטר השביעי, בנויה כך שיתאפשר לתלמידים להשתלב מיידית בהתמחות מעשית במשרדי רואי החשבון במקום לדחות את הסטאז' עד לאחר סיום לימודי שנת ההשלמה. יתרה מזאת, ההתנסות המעשית של הסטודנטים בפרקטיקה של המקצוע, במסגרת ההתמחות במשרדי רואי החשבון, תסייע רבות גם בשיפור סיכוי ההצלחה שלהם בבחינת ההסמכה של מועצת רואי חשבון בביקורת חשבונות, שהינה בחינה הידועה כמוטת פרקטיקה.

נוסף על היתרונות הרבים שמציע מתווה הלימודים החדש לסטודנטים בחוג לחשבונאות באוניברסיטת תל אביב, ההקדמה של תקופת ההתמחות, הנגזרת ממנו, נותנת מענה גם למחסור החמור במתמחים ורואי חשבון, שקיים כיום בשוק. לדברי עו"ד אמי פלמור, יו"ר מועצת רו"ח ומנכ"לית משרד המשפטים, "מהלך ביטול שנת ההשלמה ויצירת תכנית לימודים חדשה נבע, בין היתר, מהצורך בחיזוק מקצוע ראיית החשבון והפיכתו לאטרקטיבי עבור צעירות וצעירים מוכשרים. אני מברכת את החוג לחשבונאות בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב ואת העומדת בראשו, פרופ' אתי אינהורן, על התאמת שנת ההשלמה הנוכחית לרציונליים העומדים בבסיס הרפורמה, תוך יצירת שנת השלמה מותאמת ל"תקופת המעבר", שאינה מטילה עלויות גבוהות על הסטודנטים ומאפשרת כניסה מהירה לשוק העבודה."

לדברי פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול, "אנו שמחים להיות הראשונים שחלוצים ביישומה של הרפורמה המבנית המתגבשת בימים אלה ומקדימים בהרבה את המחויבות שלנו, הן לגבי סטודנטים חדשים והן לגבי כלל הסטודנטים הלומדים אצלנו בחוג לחשבונאות. כפקולטה המקדמת ערכי חדשנות ויזמות, אנו נמשיך את השילוב של לימודי חשבונאות עם הדגשים של לימודי הטכנולוגיה. זהו נדבך מרכזי ברפורמה, שהינו טבעי עבורנו ומהווה שילוב הכרחי כיום לסטודנטים המקנה להם ערך מוסף בשוק העבודה ובפיתוח הקריירה המקצועית."  

לדברי פרופ' ורו"ח אתי אינהורן, ראשת החוג לחשבונאות בפקולטה לניהול, "החוג לחשבונאות בפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב תומך ברפורמה המתגבשת במקצוע החשבונאות ופועל רבות לקידומה מתוך אמונה שהיא מביאה בשורה חשובה לסטודנטים לחשבונאות ושהיא חיונית להשבת מקצוע החשבונאות בארץ לאיזון הנכון. החוג לחשבונאות שלנו ידוע מאז ומתמיד כחוד החנית של מקצוע החשבונאות בארץ ועל כן אין זה מפתיע שבחרנו להיות החלוצים ביישום המוקדם של עיקרי הרפורמה המתוכננת במקצוע. אנו עושים מאמץ נרחב זה לטובת הסטודנטים שלנו. חשוב לנו שגם הסטודנטים שכבר לומדים בפקולטה, כמו גם אלה הצפויים להתחיל את לימודיהם בשנת הלימודים הקרובה, ייהנו מפירות השינוי, על אף שהרפורמה העומדת בפתח אינה חלה עליהם באופן רשמי."

 

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>